Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024
Problem description
Poker to gra rozgrywana standardową talią 52 kart (bez jokerów). Istnieje wiele odmian tej gry, ale większość z nich łączy fakt, że o zwycięstwie lub przegranej decyduje posiadanie przez gracza silniejszego lub słabszego układu pięciu kart.
Każda z 52 kart opisana jest figurą
(od najsilniejszej: AKQJT98765432
– as, król, dama, walet,
dziesiątka, dziewiątka i aż do dwójki) oraz kolorem (CDHS
–
trefl, karo, kier, pik, kolory w pokerze nie są w żaden sposób
uporządkowane).
Istnieją następujące układy pokerowe, w kolejności od najsłabszego do najsilniejszego:
WYSOKA KARTA
– układ, który nie pasuje do żadnego z poniższych punktów,PARA
– układ, w którym pewne dwie karty mają tę samą figurę,DWIE PARY
– podobnie, tylko dwie (różne) pary,TROJKA
– układ, w którym pewne trzy karty mają tę samą figurę,STRIT
– układ, w którym występuje pięć kolejnych figur w kolejności siły (w tym przypadku as może być wyjątkowo uznany jako najsilniejsza albo najsłabsza figura w talii),KOLOR
– układ, w którym wszystkie pięć kart jest w tym samym kolorze,FULL
– para oraz trójka jednocześnie,KARETA
– układ, w którym pewne cztery karty mają tę samą figurę,POKER
– strit oraz kolor jednocześnie.
Napisz program, który: wczyta opis pięciu kart posiadanych przez gracza, wyznaczy jaki układ pokerowy one tworzą i wypisze wynik na standardowe wyjście.
Wejście
W pierwszym (jedynym) wierszu wejścia znajduje się pięć (parami
różnych) dwuznakowych napisów. Każdy z nich opisuje jedną kartę.
Pierwszy znak opisu karty to figura (jeden ze znaków
AKQJT98765432
), a drugi to kolor (jeden ze znaków
CDHS
).
Wyjście
W pierwszym (jedynym) wierszu wyjścia powinno się znaleźć jeden z
napisów: WYSOKA KARTA
, PARA
,
DWIE PARY
, TROJKA
, STRIT
,
KOLOR
, FULL
, KARETA
,
POKER
– nazwa układu, który tworzą karty podane na
wejściu.
Przykład
Input | Output | |
|
|