Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024
Problem description
Czas świąteczny to czas, w którym spędzamy czas, w którym do naszych zabaw dołączają kuzyni i kuzynki, których nie widzieliśmy od ostatniej gwiazdki. W tym roku Jasio postanowił z nimi zagrać w szachy.
Tak się składa, że Jasio najbardziej upodobał sobie konika
szachowego, więc jego rola będzie polegała na skokach o 2 pola w wybranym kierunku, a następnie o
1 pole w jednym z dwóch kierunków
prostopadłych (taki ruch wygląda jak litera L
). Niestety
Jasio ma bardzo ograniczoną wyobraźnię i nie wie, na jakie pola może
skoczyć, a na jakie nie.
Przykładowo, konik umieszczony w polu C3
jest w stanie
przemieścić się na pole E4
w jednym ruchu, ale nie jest w
stanie przemieścić się na pole E5
w jednym ruchu.
Jasio wybrał pole startowe i pole docelowe, zapyta się teraz Ciebie czy konik wykonuje poprawny ruch.
Napisz program, który wczyta obecną pozycję konika Jasia oraz pozycję, na którą konik Jasia ma skoczyć, ustali czy jest to poprawny ruch konika szachowego i wypisze wynik na standardowe wyjście.
Wejście
W pierwszym (jedynym) wierszu wejścia znajdują się dwa napisy:
oznaczający obecną pozycję konika Jasia i składający się z dwóch znaków
– pierwszym z nich jest wielka litera alfabetu angielskiego pomiędzy
A
oraz H
oznaczająca kolumnę na planszy, a
drugim z nich jest cyfra pomiędzy 1 i
8 oznaczająca numer wiersza. Drugi
napis oznacza pozycję, na którą konik Jasia ma skoczyć w takim samym
formacie.
Wyjście
Na wyjściu należy wypisać słowo TAK
, jeśli konik może
skoczyć w jednym ruchu na podane pole albo NIE
w przeciwnym
przypadku.
Przykład
Wejście | Wyjście | |
|
|
Wejście | Wyjście | |
|
|