Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024
Problem description
Jasio i Małgosia grają w grę karcianą. Część jej zasad brzmi następująco:
- Używana jest standardowa talia kart, która liczy 52 karty, po 4 z każdej figury.
- Figury, w kolejności od najsłabszej do najsilniejszej, to
2
,3
,4
,5
,6
,7
,8
,9
,T
(dziesiątka),J
(walet),Q
(dama),K
(król),A
(as). - Karty o tych samych figurach mają równą siłę.
- Na początku gry każdy z graczy dobiera z potasowanej talii 3 karty, których nie pokazuje przeciwnikowi.
Znajomość reszty zasad nie jest potrzebna do rozwiązania tego zadania. Małgosia dobrała swoje trzy karty jako pierwsza i zastanawia się dla każdej z nich, ile różnych, silniejszych od niej kart może teraz dobrać Jasio. Napisz program, który obliczy to za nią.
Wejście
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się trzy litery, oddzielone pojedynczymi znakami odstępu, oznaczające figury kart, które dobrała Małgosia.
Wyjście
W pierwszym wierszu wyjścia powinny znaleźć się trzy liczby, oddzielone pojedynczymi znakami odstępu. i-ta z nich powinna być równa liczbie kart, które Jasio może dobrać, i które są silniejsze od i-tej karty Małgosi.
Przykład
Wejście | Wyjście | Wyjaśnienie |
|
|
W talii pozostały wszystkie karty
silniejsze niż |
Wejście | Wyjście | |
|
|