





Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024
Problem description
Turnieje programistyczne odbywaja się w dwóch wersjach – indywidualnej oraz drużynowej. Tym razem jednak z powodu specjalnej okazji planujemy przygotować nietypowy turniej par.
W tym turnieju uczestnicy na początku zostaną dobrani w pary, a następnie każde z przygotowanych zadań zostanie przydzielone dokładniej jednej parze, w taki sposób, że każda para otrzyma dokładnie jedno zadanie. Zwycięzcą zostanie para, która jako pierwsza rozwiąże przydzielone zadanie.
Oczywiście zadania są różnej trudności, a zawodnicy mają różne doświadczenie. Szacujemy, że jeśli zadanie ma trudność h, a zawodnicy mają doświadczenie odpowiednio d1 i d2 to rozwiązanie zadania zajmie im h ⋅ (d1+d2) minut (wyjątkowo im niższe ,,doświadczenie’’ tym lepszy jest zawodnik).
Zawodnicy mają różne, ale nie aż tak różne doświadczenie, to znaczy możemy ich podzielić na trzy grupy – mistrzów, zaawansowanych i początkujących. Zawodnicy z tych grup mają odpowiednio dm, dz i dp doświadczenia.
Twoim zadaniem jest sprawdzenie jaki jest maksymalny czas trwania turnieju, to znaczy ile minut upłynie do momentu rozwiązania zadania przez najszybszą z drużyn, przy założeniu, że zawodnicy zostaną tak sparowani oraz zostanie im przydzielone takie zadanie, żeby ten czas zmaksymalizować.
Wejście
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się trzy liczby całkowite m, z i p, będące odpowiednio liczbą zawodników: mistrzów, zaawansowanych i początkujących. W drugim wierszu wejścia znajdują się trzy liczby całkowite dm, dz i dp. W trzecim wierszu wejścia znajduje się $\frac{m + z + p}{2}$ liczb całkowitych będących trudnościami (wartościami h) kolejnych zadań.
Wyjście
W pierwszym (jedynym) wierszu wyjścia powinna się znaleźć jedna liczba całkowita będąca maksymalną długością trwania turnieju.
Ograniczenia
0 ≤ m, z, p ≤ 100 000. 2 ≤ m + z + p ≤ 100 000. m + z + p jest liczbą parzystą.
1 ≤ dm < dz < dp ≤ 1000. 1 ≤ hi ≤ 100 000.
Przykład
Wejście | Wyjście | |
|
|
Wejście | Wyjście | |
|
|