Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024

2020-2022 2023 Regulations Schedule RODO info Ranking

Problem description


Racer
(D)
Limit pamięci: 128 MB
Limit czasu: 2.00 s

Janek po zmaksowaniu finału Olimpiady Informatycznej w połowie czasu chce zabić czas przy swojej ulubionej grze Math Racer. Niestety, Janek nie jest najlepszy z matematyki, więc w ustawieniach wyłączył obliczeniową część rozgrywki.

W nowej wersji Janek znajduje się w 1. wierszu planszy o wymiarach 3 × 109. Może poruszać się na dwa sposoby:
O jedno pole w dół w tej samej kolumnie.
Po skosie w dół w lewo lub w prawo (o ile nie wychodzi poza planszę).

Ponadto, na n parami różnych pozycjach znajdują się blokady, które nie pozwalają wjechać na część pól, np. 4 xx. oznacza, że w 4. wierszu zablokowane są pola w 1. i 2. kolumnie. Zapory nie znajdują się w pierwszym ani w ostatnim wierszu.

Wejście

W pierwszym wierszu wejścia znajduje się n – liczba barier.
Następnie n linii, z których każda zawiera:
Liczbę ai – numer wiersza, w którym znajduje się blokada.
Ciąg trzech znaków, składający się z “x” i “.”
x oznacza pole zablokowane.
. oznacza pole dostępne.
Liczby ai są parami różne.

Wyjście

Wypisz TAK, jeśli możliwe jest dotarcie do wiersza 109, omijając bariery.
Wypisz NIE, jeśli to niemożliwe.
Pamiętaj, aby wypisać TAK/NIE dużymi literami.

Ograniczenia

1 ≤ n ≤ 100 000 – liczba barier.
2 ≤ ai ≤ 109 − 1 – numery wierszy, w których znajdują się bariery.

Przykład

Wejście Wyjście
3
5 x..
3 x.x
4 .xx
TAK
Wejście Wyjście
2
12345678 xx.
12345679 .xx
NIE
Wejście Wyjście
1
5 xxx
NIE