





Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024
Problem description
Janek po zmaksowaniu finału Olimpiady Informatycznej w połowie czasu chce zabić czas przy swojej ulubionej grze Math Racer. Niestety, Janek nie jest najlepszy z matematyki, więc w ustawieniach wyłączył obliczeniową część rozgrywki.
W nowej wersji Janek znajduje się w 1. wierszu planszy o wymiarach 3 × 109. Może poruszać się na dwa
sposoby:
O jedno pole w dół w tej samej kolumnie.
Po skosie w dół w lewo lub w prawo (o ile nie wychodzi poza
planszę).
Ponadto, na n parami
różnych pozycjach znajdują się blokady, które nie pozwalają wjechać na
część pól, np. 4 xx.
oznacza, że w 4. wierszu zablokowane są pola w 1. i 2.
kolumnie. Zapory nie znajdują się w pierwszym ani w ostatnim
wierszu.
Wejście
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się n – liczba barier.
Następnie n linii, z których
każda zawiera:
Liczbę ai
– numer wiersza, w którym znajduje się blokada.
Ciąg trzech znaków, składający się z “x” i “.”
x oznacza pole zablokowane.
. oznacza pole dostępne.
Liczby ai
są parami różne.
Wyjście
Wypisz TAK, jeśli możliwe jest dotarcie do wiersza 109, omijając bariery.
Wypisz NIE, jeśli to niemożliwe.
Pamiętaj, aby wypisać TAK/NIE dużymi literami.
Ograniczenia
1 ≤ n ≤ 100 000 – liczba
barier.
2 ≤ ai ≤ 109 − 1
– numery wierszy, w których znajdują się bariery.
Przykład
Wejście | Wyjście | |
|
|
Wejście | Wyjście | |
|
|
Wejście | Wyjście | |
|
|