Mistrzostwa Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2024

2020-2022 2023 Regulations Schedule RODO info Ranking

Problem description


Chińska gra
(A)
Limit pamięci: 64 MB
Limit czasu: 1.00 s

Tej nocy Karol śnił wyjątkowo dobrze, bowiem odwiedziło go mnóstwo snów przygodowych, a każdy z nich był wypchany wrażeniami z egzotycznego kraju. Karol nie wierzył w takie rzeczy jak przeznaczenie objawione we śnie. Nie mniej jednak sam pomysł kilku wyszukanych podróży zdecydowanie przypadł mu do gustu. Znany ze swojej gotowości do działania, już następnego ranka był w Pekinie i tak właśnie zaczęły się przygody podróżnika Karola.

Karol, przechadzając się po typowo azjatyckich parkach, dostrzegł, że sporo młodzieży przesiaduje w licznych grupkach, pochłoniętych rozgrywką w pewną chińską grę. Chcąc zapewnić sobie trochę rozrywki intelektualnej, nasz podróżnik przysiadł na ławce i przyglądał się uważnie rozgrywce.

Gra sama w sobie okazała się dość prosta, należy się przede wszystkim zaopatrzyć w karty i figurki przedstawiające rozmaite potworki, a następnie wystawić jedną ze swoich figurek na karcie i porównać jej moc z mocą figurki wystawionej przez przeciwnika. Formalne zasady gry brzmią następująco:

  • wygrywa gracz, którego moc wystawionej figurki jest większa;
  • każdy potworek ma swoją moc M i jeden z czterech żywiołów T: W – woda, O – ogień, P – powietrze, Z – ziemia;
  • opis każdej karty składa się z bonusów dla każdego z czterech żywiołów;
  • karta wzmacnia lub osłabia potworka, który na niej stoi, zwiększając lub zmniejszając jego moc zgodnie z bonusem przynależnym jego żywiołowi;
  • dodatkowo, niektóre z żywiołów dominują nad innymi, dokładnie: woda dominuje nad ogniem, ogień dominuje nad powietrzem, powietrze dominuje nad ziemią, a ziemia dominuje nad wodą;
  • gdy potworek walczy z przeciwnikiem, którego dominuje żywiołem, to jego moc i bonus są podwajane.

Karol zdążył się już zaopatrzyć w rozkładane figurki potworki i całkiem pokaźną talię kart. Już za chwilę dołączy do rozgrywki i zmierzy się ze swoim pierwszym przeciwnikiem – Quangiem. By mieć zwycięstwo w kieszeni postanowił przygotować sobie program, który po wczytaniu opisów potworków i kart, na których stoją, szybko wyznaczy wynik pojedynku. Tutaj cały plan “wziął w łeb”, bo podczas pospiesznego pakowania się Karol zapomniał spakować laptopa, tak więc to Twoim zadaniem będzie napisanie programu dla naszego podróżnika.

Wejście

W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita MK i jedna litera TK, oddzielone pojedynczym odstępem i oznaczające odpowiednio moc potworka Karola oraz jego żywioł. W drugim wierszu wejścia znajdują się cztery liczby całkowite WK, OK, PK i ZK, oznaczające odpowiednio bonusy karty, na której stoi figurka Karola dla żywiołów woda, ogień, powietrze i ziemia.

W trzecim wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita MQ i jedna litera TQ, oddzielone pojedynczym odstępem i oznaczające odpowiednio moc potworka przeciwnika Karola oraz jego żywioł. W czwartym wierszu wejścia znajdują się cztery liczby całkowite WQ, OQ, PQ i ZQ, oznaczające odpowiednio bonusy karty, na której stoi figurka Quanga – przeciwnika Karola dla żywiołów woda, ogień, powietrze i ziemia.

Wyjście

W pierwszym i jedynym wierszu wyjścia powinno się znaleźć jedno słowo WYGRANA, PRZEGRANA lub REMIS, w zależności od rezultatu pojedynku.

Ograniczenia

 − 106 ≤ MKWKOKPKZKMQWQOQPQZQ ≤ 106, TK, TQ ∈ {W, O, P, Z}.

Przykład

Wejście Wyjście Wyjaśnienie
60 W
80 -10 30 100
80 W
20 70 200 -30
WYGRANA

Potworek wystawiony przez Karola jest żywiołu wody, ma 60 punktów i stoi na karcie, która potworkom o żywiole wody dodaje 80 punktów. Potworek wystawiony przez Quanga jest żywiołu wody, ma 80 punktów i stoi na karcie, która zwiększa jego moc o 20 punktów. W efekcie potworek Karola, mając sumarycznie 140 punktów mocy, zwycięży z rywalem, który sumarycznie będzie miał 100 punktów mocy.

Wejście Wyjście Wyjaśnienie
200 P
0 -20 100 400
140 O
0 20 -100 -20
PRZEGRANA

Potworek wystawiony przez Karola jest żywiołu powietrze, ma 200 punktów i stoi na karcie, która zwiększa jego moc o 100 punktów. Potworek wystawiony przez Quanga jest żywiołu ogień, ma 140 punktów i stoi na karcie, która zwiększa jego moc o 20 punktów. Potworek Karola będzie miał sumarycznie 300 punktów, a potworek Quanga 160, biorąc jednak pod uwagę, że żywioł ogień dominuje nad żywiołem powietrze, moc i bonus potworka Quanga są podwojone i wynoszą sumarycznie 320 punktów, przez co Karol ostatecznie przegrywa pojedynek.

Wejście Wyjście Wyjaśnienie
100 Z
20 -20 20 20
140 O
20 -20 20 20
REMIS

Potworek wystawiony przez Karola jest żywiołu ziemia, ma 100 punktów i stoi na karcie, która potworkom o żywiole ziemia dodaje 20 punktów. Potworek wystawiony przez Quanga jest żywiołu ogień, ma 140 punktów i stoi na karcie, która zmniejsza jego moc o 20 punktów. Oba potworki będą miały sumarycznie 120 punktów, przez co pojedynek zakończy się remisem.